top of page
מוסקל מדיה - תקשורת, ייעוץ אסטרטגי וניהול משברים
מוסקל מדיה - תקשורת, ייעוץ אסטרטגי וניהול משברים
מוסקל מדיה - תקשורת, ייעוץ אסטרטגי וניהול משברים
מוסקל מדיה - תקשורת, ייעוץ אסטרטגי וניהול משברים
מוסקל מדיה - תקשורת, ייעוץ אסטרטגי וניהול משברים
מוסקל מדיה - תקשורת, ייעוץ אסטרטגי וניהול משברים
מוסקל מדיה - תקשורת, ייעוץ אסטרטגי וניהול משברים
מוסקל מדיה - תקשורת, ייעוץ אסטרטגי וניהול משברים

מה אפשר ללמוד מביל גייטס על יחסי ציבור? יועץ תקשורת או יח"צן: הכל תלוי במטרות ובאסטרטגיה

"אם הייתי מתרושש והיה נותר לי רק דולר אחד ביד – הייתי מוציא אותו על יחסי ציבור", את המשפט הזה אמר מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס שכידוע רחוק מהדולר האחרון, מרחק של 129 מיליארד דולר. עם זאת, אפשר ללמוד מניסיונו של מי שידע מאבקים ומשברים רבים, על החשיבות של שמירה על מוניטין עסקי ומיצוב תדמיתי רענן. מנכ"ל טוב יודע לסמן את המטרות, אבל כדי להגיע אליהן הוא צריך תזמורת שלמה שתנגן בהרמוניה.

ייעוץ תקשורת
"ביל גייטס, יחסי ציבור - להשקיע עד הדולר האחרון" European Commission - Photographer: Lukasz Kobus

אם נמשיך עם הדימוי של המנצח והתזמורת, יועץ התקשורת הוא שכותב את התווים שיבטיחו שהחברה או הארגון יגיעו ליעדים, בלי צלילים צורמים. התווים הללו הם תוכנית אסטרטגיה תקשורתית וזה גם ההבדל המהותי בין יח"צן לבין יועץ התקשורת: יחצ"ן מתמקד בבניית תדמית חיובית במדיה, בעוד יועץ תקשורת מפתח ומיישם אסטרטגיות תקשורת מקיפות, שמחברות בין ערכי הארגון למטרותיו העסקיות, במילים אחרות: יועץ תקשורת או יח"צן: הכל תלוי במטרות ובאסטרטגיה.


למה לא לעשות כמה טלפונים לעיתונאים? - בשביל מה צריך יועץ תקשורת?


בעולם שבו המידע זורם חופשי ומהר, כל חברה צריכה להיות מצוידת באסטרטגיה תקשורתית נכונה שתאפשר לה להבין את קהל היעד שלה ולפנות אליו בצורה הטובה ביותר. מומחה לאסטרטגיה תקשורתית מסייע לחברה בניהול מוניטין עסקי ובמיצוב תדמיתי בצורה מושכלת כך שתתמוך ביעדים העסקיים ובערך המותג שלה.

בעוד יח"צן מתמקד בטווח הקצר והבינוני, עם מטרה לפעול לשיפור התדמית בזמן אמת, יועץ התקשורת, שמכונה גם יועץ אסטרטגי, מתמקד באסטרטגיה הכוללת של תקשורת הארגון, תוך מיפוי קהלי היעד ומתוך מטרה להשיג גם יעדים ארגוניים רחוקים יותר.

שניהם עוסקים בכתיבת המסרים המרכיבים את המיצוב של הלקוח, אבל יועץ אסטרטגי מנוסה יידע לא רק לתת מענה בניהול התדמית אלא גם יהיה ערוך לניהול משברים. הסטטיסטיקה מדברת על כך שכל חברה בינונית ומעלה תחווה לפחות משבר אחד, כל 5 שנים, מה שיחרוץ את גורלה – הוא תוכנית שבונה מראש את החוסן והמוכנות של ההנהלה ובעלי התפקידים לשעת משבר.


איך בוחרים יועץ תקשורת?


הבחירה ביועץ תקשורת מקצועי ומתאים היא תהליך מורכב שדורש התייחסות למספר פקטורים. ראשית, חשוב לבחור במומחה עם ניסיון רב ומוכח בתחום התקשורת ובעל יכולת לזהות ולהבין את צרכי הארגון וקהל היעד שלו. כמו כן, חשוב שהיועץ יהיה מעודכן במגמות הנוכחיות בתחום התקשורת, השיווק הדיגיטלי והמדיה החברתית. מעבר לכך, יש לוודא שגישתו של המומחה מתאימה לתרבות הארגונית של החברה ויכול לעבוד בצורה הרמונית עם הצוותים השונים בארגון.

ייעוץ תקשורת מקצועי ויעיל יכול להפוך לכלי עוצמתי בידי כל חברה, שמאפשר לה לבנות ולשמר תדמית חיובית, לנהל נכון משברים תקשורתיים ולקדם את מטרותיה העסקיות. בחירת המומחה הנכון לאסטרטגיה תקשורתית היא לא רק עניין של ניסיון וידע, אלא גם של הבנה עמוקה של עולם התקשורת המשתנה.


איך בוחרים אסטרטגיה תקשורתית?

 

 לבניית תוכנית אסטרטגית תקשורתית קודמת עבודת תחקיר סביב הלקוח והסביבה התחרותית שלו. בוחנים ומדייקים את המטרות לאור ערכי הארגון ואת קהל היעד והאפיקים שבהם אפשר לתקשר איתו. בשלב הבא, מגדירים את המסרים שאותם נרצה להעביר ומפתחים אסטרטגיה תקשורתית מקיפה שמתייחסת לערוצים התקשורתיים והציבוריים הרלוונטיים, לתוכן ופעולות שמתאימים וללוח הזמנים הרצוי. עבודת יועץ התקשורת כוללת גם את הוצאת התוכנית אל הפועל, יישום ומעקב אחר השפעת המהלכים ולעתים שינוי תוך כדי תנועה כדי לשפר בהתאם למשוב שמתקבל כדי לייעל את ההשפעה.

אבי מוסקל - ניהול משברים ומוניטין

סולמות ומשברים

bottom of page